19 iulie 2013

Povesti in drum spre casa – doamna anilor ‘80

Sa fi fost juma de ora peste ora 5, dup-amiaza, cand pe acelasi traseu de metrou de zi cu zi, spre universitate, aud soneria unui telefon. Eram fara casti in urechi si doar ce asteptam sa ajung mai repede acasa. Se auzea din spate, unde se afla o doamna subtirica, inalta, imbracata intr-o rochie clasica, anii ’80, crem, cu putin peste genunchi si prinsa la brau cu un cordon firav, care-i marca frumos talia. Avea mana ocupata cu un buchet de flori, iar cand i-a sunat telefonul, si-a lasat repede ochelarii de pe nas – erau legati cu o banda de barele laterale ale ramei si acum ii atarnau la gat ca un colier XXL, ca pe vremuri – si a inceput sa caute repede, dar precis in geanta. Gaseste telefonul, raspunde si se aude pana la mine un strigat copilaresc si plin de veselie, si, mi-am dat seama ulterior, ca era un ”La multi ani!”. Ahaaa!, mi-am zis, de aceea are florile in mana. Cat sa fi facut?  

Din gesturi si mimica imi dau seama ca doamna raspunde simplu si elegant, fara un entuziasm exagerat – pesemne nu-i era o cunostinta foarte apropiata. Printre scartitul facut de metrou pe sine in apropierea statiilor, zumzetul nedeslusabil, venit dintr-o mie de parti de la oamenii ce isi povestesc intamplarile de peste zi, aud o bucatica de conversatie: Tu iti dai seama ca eu nu am mai fost la mare de prin ’89 (de vreo 24 de ani, deci de o viata de om la fel de lunga ca a mea). Mai vazuse marea, dar nu mai avusese ocazia sa stea mai multe zile, in vacanta.

54, 55 ani, probabil.

Evenimentele de peste zi o obosisera. Cand ies din metrou, destul de repede caci nu am decat 3 statii de mers, vad ca poarta in picioare pantofi ca cei din debaralele bunicii, pe care-I mai probam si eu in copilarie prin casa: maro, simpli, cu toc mediu si cu botul rotunjut. Ii completeaza imaginea; este parca rupta dintr-un film, cu scenariul dintr-un timp trecut.


Urc deodata cu multimea scarile rulante si ma gandesc la programul meu de dup-amiaza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu